sunnuntai 25. helmikuuta 2018

VIIKKO 9 OHJELMAA

No niin, viikko vain ja sitten hiihtoloma :)

SCRATCH-OHJELMOINTIA



Laitetaan kissa liukumaan ja pomppaamaan :)

Laitetaan kissa liikkumaan nuolinäppäimillä :)


OPASTUKSEEN TÄÄLTÄ

OHJEITA 2 TÄSTÄ

OHJEITA 3 TÄSTÄ

MALLIA TÄSTÄ


Scratchilla ei ole padeille selalista appia, joka toimisi pdilla, koska se vaatii edelleen flashin.



LIBRE OFFICE CALC - TAULUKKOLASKENTAA - opet 



TEHTÄVIIN TÄSTÄ 1

OLYMPIATAULUKKOIHIN TÄSTÄ (KUN SOPIVA LINKKI LÖYTYY)

TIISTAI 

NELOSLUOKKA

Lisättyä todellisuutta :)

KUUDES LUOKKA JA VIIDES LUOKKA

Scratch-ohjelmointia jatketaan.

TEHTÄVIIN TÄSTÄ


OHJEITA: OHJEET PAPERILLA :)

TÄSSÄ HYVÄ OPAS

KESKIVIIKKO

PIKKULUOKKA
Tehdään lisättyä todellisuutta: sanat, seinäkuvat.

POKEMON OMIN NEUVOIN - LISÄTTYÄ TODELLISUUTTA








 



- KUVATAAN OPETTAJAN ANTAMA SANA JA LISÄTÄÄN SIIHEN OVERLAY
- KUVATAAN KOULUN SEINÄLTÄ TAUSTAKUVA JA LAITETAAN SIIHEN OVERLAY
- huomaa Android-tableteilla, että ensin valitaan overlay eli päälyskuva ja sitten kuvataan pohjakuva :D


OHJEISIIN TÄSTÄ


KAKKOSLUOKKA
Taulukkolaskentaa

VIIDES LUOKKA
Lisättyä todellisuutta :sanat, pokemon ykkösille
Vaihtoehtosiesti Scratch.


TORSTAI

VALINNAINEN AT VIIDES LUOKKA

SCRATCH-ohjelmointia jatketaan:
piirrä oma hahmo, jolla pelataan. Valitse tausta.

PERJANTAI

KOLMAS LUOKKA
Taulukkolaskentaa.

YKKÖSLUOKKA

Tekstinkäsittelyn alkeita:
kirjoitamme KISSA
teemme siitä otsikon
ja sitten kuvitamme : kopioidaan ja liitetään sopiva kuva

LOPUKSI OHJELMOINTITEHTÄVÄ :)

ja sitten kolmoisvalssin aika :D :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti