sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

VIIKKO 11 OHJELMAA

TÄLLÄ VIIKOLLA kun lomat on lomailtu voinemme keskittyä esitysgrafiikkaan ja vielä SRATCHIIN, koska osaryhmät etenevät samaan tahtiin.



TIISTAI

NELOSLUOKKA:  LISÄTTYÄ TODELLISUUTTA TAI  TAI SCRATCHIA



OHJEISIN TÄSTÄ

KUUTOSLUOKKA : ESITYSGRAFIIKKAA TAI SCRATCHIA

Libre office Impress - esitysgrafiikan kokeilua

MALLI TÄSTÄ




 Scratcia, jotta päästään todella vauhtiin ohjelman käytössä ja omiinkin juttuihin.

Pitää muistaa luoda tunnus :)


KESKIVIIKKO

PIKKULUOKKA:
LISÄTTYÄ TODELLISUUTTA




Lisättyä todellisuutta

OHJEISIIN TÄSTÄ


Esitysgrafiikkaa, Papunettia ja ohjemointia.
Melkeinpä voisi ottaa Scratchiakin.

OPPI JA ILO TÄSTÄ



TOKALUOKKA: taulukkolaskentaa, jos kesken, SCRATCH ja muita ohjelmointeja




Melkeinpä tokaluokkakin vois alkaa tutustua tuohon parempaan Scratchiin, koska lukutaito on hyvä.

TÄSSÄ VARALTA TAULUKKOTEHTÄVÄT


TEHTÄVIIN TÄSTÄ 1

OLYMPIATAULUKKOIHIN TÄSTÄ (KUN SOPIVA LINKKI LÖYTYY)


KOODAUSTEHTÄVÄ: TYNKER

 TYNKER-OHJELMOINTIYMPÄRISTÖSSÄ ON MONENLISTA KIVVAA.
Älä säikähdä englantia, ope neuvoo ja sanat ovat kyllä tuttuja :)

TYNKER1

TYNKER BARBIE PET VET

TYNKER2

TYNKER3: counter hack

TYNKER ETUSIVU

VIIDES LUOKKA
Toinen puolikas tekemään Scratchia


TORSTAI

VALINNAINEN AT VIIDES LUOKKA

HAHMO VAIHTAA MAISEMAA SCRATCH JR.LLA:

TEE KUVIEN MUKAINEN OHJELMA JOSSA TOINEN HAHMO KYSYY, TOISTA PAINETAAN JA NÄYTTÄMÖ VAIHTUU :)

1) MAISEMA JA SINNE PINGVIINI JA VAUVA OIKEALLE
TÄSSÄ PINGIININ OHJELMA

TEE PINGVIINI NÄKYMÄTTÖMÄKSI, SITTEN LIPPU JA KUVASSA OLEVA OHJELMA.

2) LISÄÄ OIKEALTA PLUSSASTA UUSI MAISEMA JA SINNE PIGVIINI

NYT VAUVA AKTIIVISEKSI JA SILLE OHJELMA

3) TÄSSÄ PINGVIINI KERTOO KUKA HÄN ON





OHJELMOINTITEHTÄVÄ2: funktio, pelataan jotain.
katsotaan sen mukaan mihin luokkaan päästään.

TEHTÄVIIN TÄSTÄ



PERJANTAI:

KOLMAS LUOKKA - SCRATCH, RYHMÄ II

Tehdään kissa kysymään ja vastaamaan jossakin valitsemassasi ympäristössä :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti