Muistetaanpa kuiteski liikkua itsekin, eikä tuijottaa telkkarista huippujen menoa :D
Tällaista ohjelmaa suunnittelin viikolle 7.
VALINNAINEN TIETOTEKNIIKKA 5LK:
POKEMON OMIN NEUVOIN - LISÄTTYÄ TODELLISUUTTA
- KUVATAAN OPETTAJAN ANTAMA SANA JA LISÄTÄÄN SIIHEN OVERLAY
- KUVATAAN KOULUN SEINÄLTÄ TAUSTAKUVA JA LAITETAAN SIIHEN OVERLAY
OHJEISIIN TÄSTÄ
VAIHTOEHTO: JOS EMME SAA LAITTEITA, KOETETAAN MENNÄ LUKION AT-LUOKKAAN JA SULLOUTUA SINNE.
KUVANKÄSITTELYÄ PIXLR-OHJELMALLA
TEHTÄVÄ1
-ETSI SOPIVA URHEILUKUVA JA KOPIOI KUVAN OSOIT
AVAA PIXLR EDITORI
PIXLR-OHJELMAAN TÄSTÄ, VALITSE PIXLR EXPRESS
-TUO KUVASI OHJELMAAN LIITTÄMÄLLÄ SEN URL OSOITE
LISÄÄ KUVAAN JOKIN OVERLAY -VAIKKA FIREWORKS
LISÄÄ KUVAAN BORDERS, VAIKKAPA PYÖREÄT REUNAT
TALLENNA KUVA TYÖPÖYDÄLLE NIMELLÄ EFEKTI +OMA NIMESI PERÄÄN
TEHTÄVÄ2
AVAA PIXLR EDITORI
PIXLR-OHJELMAAN TÄSTÄ, VALITSE PIXLR EXPRESS
VALITSE
VALITSE UUSI KUVA JA KOPIOI SEN OSOITE
TUO KUVA OSOITTEEN AVULLA OHJELMAAN
LISÄÄ KUVAAN STICKEREITÄ
Tässä malli, kuva ei ihan luvallinen, mutta halusin kokeilla :)
LIBRE OFFICE CALC - TAULUKKOLASKENTAA
TEHTÄVIIN TÄSTÄ 1
OLYMPIATAULUKKOIHIN TÄSTÄ (KUN SOPIVA LINKKI LÖYTYY)
KOODAUSTEHTÄVIÄ: FUNKTIO
FUNKTIO ON KOODINPÄTKÄ, JOLLE ON ANNETTU NIMI.
Tätä koodinpätkää voidaan sitten kutsua nimellä ja se hoittaa hommansa :)
ESIMERKKI:
PIIRRETÄÄN NELIÖ.
TEHDÄÄN KOODI, JOLLA NELIÖ SAADAAN AIKAAN JA NIMETÄÄN SE NIMELLÄ "NELIÖ".
NYT voidaan kutsua funktiota milloin vain neliötä tarvitaan :)
TEHTÄVIIN TÄSTÄ 1
TEHTÄVIIN TÄSTÄ2
TEHTÄVIIN TÄSTÄ3
EKALUOKKA TÄSTÄ:)
OHJELMOINTIA ILMAN KONETTA - ANNA KÄSKYJÄ
TEHTÄVÄ1
TOINEN PIIRTÄÄ, TOINEN ANTAA KÄSKYT, S. 10
SCRATCH-OHJELMOINTIA
Laitetaan kissa liukumaan ja pomppaamaan :)
Laitetaan kissa liikkumaan nuolinäppäimillä :)
OPASTUKSEEN TÄÄLTÄ
OHJEITA 2 TÄSTÄ
OHJEITA 3 TÄSTÄ
MALLIA TÄSTÄ
JA KESKIVIIKKONA SIT YSTÄVÄNPÄIVÄ JÄÄHALLILLA :D,
cross rollsseilla jaxaa :)
JA TÄSTÄ LISÄOPPIA:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti