TIISTAI
NELOSLUOKKA: LISÄTTYÄ TODELLISUUTTA TAI TAI SCRATCHIA
OHJEISIN TÄSTÄ
KUUTOSLUOKKA : ESITYSGRAFIIKKAA TAI SCRATCHIA
Libre office Impress - esitysgrafiikan kokeilua
MALLI TÄSTÄ
Scratcia, jotta päästään todella vauhtiin ohjelman käytössä ja omiinkin juttuihin.
Pitää muistaa luoda tunnus :)
KESKIVIIKKO
PIKKULUOKKA:
LISÄTTYÄ TODELLISUUTTA
Lisättyä todellisuutta
OHJEISIIN TÄSTÄ
Esitysgrafiikkaa, Papunettia ja ohjemointia.
Melkeinpä voisi ottaa Scratchiakin.
OPPI JA ILO TÄSTÄ
TOKALUOKKA: taulukkolaskentaa, jos kesken, SCRATCH ja muita ohjelmointeja
Melkeinpä tokaluokkakin vois alkaa tutustua tuohon parempaan Scratchiin, koska lukutaito on hyvä.
TÄSSÄ VARALTA TAULUKKOTEHTÄVÄT
TEHTÄVIIN TÄSTÄ 1
OLYMPIATAULUKKOIHIN TÄSTÄ (KUN SOPIVA LINKKI LÖYTYY)
KOODAUSTEHTÄVÄ: TYNKER
TYNKER-OHJELMOINTIYMPÄRISTÖSSÄ ON MONENLISTA KIVVAA.
Älä säikähdä englantia, ope neuvoo ja sanat ovat kyllä tuttuja :)
TYNKER1
TYNKER BARBIE PET VET
TYNKER2
TYNKER3: counter hack
TYNKER ETUSIVU
VIIDES LUOKKA
Toinen puolikas tekemään Scratchia
TORSTAI
VALINNAINEN AT VIIDES LUOKKA
HAHMO VAIHTAA MAISEMAA SCRATCH JR.LLA:
TEE KUVIEN MUKAINEN OHJELMA JOSSA TOINEN HAHMO KYSYY, TOISTA PAINETAAN JA NÄYTTÄMÖ VAIHTUU :)
1) MAISEMA JA SINNE PINGVIINI JA VAUVA OIKEALLE
TÄSSÄ PINGIININ OHJELMA
TEE PINGVIINI NÄKYMÄTTÖMÄKSI, SITTEN LIPPU JA KUVASSA OLEVA OHJELMA.
2) LISÄÄ OIKEALTA PLUSSASTA UUSI MAISEMA JA SINNE PIGVIINI
NYT VAUVA AKTIIVISEKSI JA SILLE OHJELMA
3) TÄSSÄ PINGVIINI KERTOO KUKA HÄN ON
OHJELMOINTITEHTÄVÄ2: funktio, pelataan jotain.
katsotaan sen mukaan mihin luokkaan päästään.
TEHTÄVIIN TÄSTÄ
PERJANTAI:
KOLMAS LUOKKA - SCRATCH, RYHMÄ II
Tehdään kissa kysymään ja vastaamaan jossakin valitsemassasi ympäristössä :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti