JOUP, OPET:)
KEVYTTÄ KOODAUSTA VOIT HARRASTAA TOSI MONELLA OHJELMALLA.
Ensin koodikoulun ja HOUR of CODEN materiaalia.
Tutustutaan myös koodauskoulun osioon nimeltä FROZEN.
Sitten kokeillaan vielä CARGO BOT -ohjelmaa, jos aikaa riittää.
Koodikouluun voi myös rekisteröityä opettajana ja liittää oppilaat omaksi luokaksi. Opettaja voi silloin seurata edistymistä ja hallinnoida omaa luokkaansa.
TÄSSÄ OMA HALLINNOINTISIVUNI
Materiaalia löytyy sokkeloista pelin tekemiseen. Kahdenkymmenen tunnin ohjelmointikurssilla oppilaat voivat edetä näin:
KOKO 20h-KURSSIMATERIAALI TÄSTÄ LINKISTÄ
Tehtävä1
Rekisteröi itsesi käyttäjäksi TÄSTÄ
Kaikki koodikoulun tehtväät eivät vaadi tietokonetta.
ESIMERKKI ALGORITMIN OPETTAMISESTA ILMAN TIETOKONETTA
Oppituntiiin löytyy myös TUNTISUUNNITELMA.
Tehtävä2
Kokeile paperintaittamistehtävää. Montako taitosta tarvittaan?
Tehtävä3
Kokeile parin kanssa tangramtehtävää (Katsotaan, miten aika antaa myöten)
Tehtävä4
Jatka ohjelmointia osiosta Taiteilija2 eli
ARTIST2
Vaaihtoehtoisesti voi tehdä myös tämän:
FROZEN
Tehtävä 5
Kokeile pelin tekemistä Flappy code osastolla:
FLAPPY CODE
Tehtävä 6
Jos aikaa jää, kokeile jotakin näistä koodausalustoista:
KEVYTTÄ KOODAUSTA
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti