tiistai 14. huhtikuuta 2015

OPEKODOAUSTA 2 KE 15.4.15

JOUP, OPET:)

KEVYTTÄ KOODAUSTA VOIT HARRASTAA TOSI MONELLA OHJELMALLA.
Ensin koodikoulun ja HOUR of CODEN materiaalia.
Tutustutaan myös koodauskoulun osioon nimeltä FROZEN.
Sitten kokeillaan vielä CARGO BOT -ohjelmaa, jos aikaa riittää.


Koodikouluun voi myös rekisteröityä opettajana ja liittää oppilaat omaksi luokaksi. Opettaja voi silloin seurata edistymistä ja hallinnoida omaa luokkaansa.

TÄSSÄ OMA HALLINNOINTISIVUNI

Materiaalia löytyy sokkeloista pelin tekemiseen. Kahdenkymmenen tunnin ohjelmointikurssilla oppilaat voivat edetä näin:
KOKO  20h-KURSSIMATERIAALI TÄSTÄ LINKISTÄ






Tehtävä1

Rekisteröi itsesi käyttäjäksi  TÄSTÄ




Kaikki koodikoulun tehtväät eivät vaadi tietokonetta.

ESIMERKKI ALGORITMIN OPETTAMISESTA ILMAN TIETOKONETTA 

Oppituntiiin löytyy myös TUNTISUUNNITELMA.





Tehtävä2

Kokeile paperintaittamistehtävää. Montako taitosta tarvittaan?



Tehtävä3

Kokeile parin kanssa tangramtehtävää (Katsotaan, miten aika antaa myöten)




Tehtävä4

Jatka ohjelmointia osiosta Taiteilija2 eli
ARTIST2

Vaaihtoehtoisesti voi tehdä myös tämän:
FROZEN



Tehtävä 5

Kokeile pelin tekemistä Flappy code osastolla:

FLAPPY CODE

Tehtävä 6

Jos aikaa jää, kokeile jotakin näistä koodausalustoista:

KEVYTTÄ KOODAUSTA

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti