torstai 15. tammikuuta 2015

OPEKOODAUS LA 17.1.15

YAY, KERÄÄN TÄHÄN NYT VARALTA MATSKUA, JSOTA VOI OLLA HYÖTYÄ LAUANTAIN JÄLKEENKIN :)

KOODI2016 - OPAS

Opas ntaa hyviä neuvoja siitä, kuinka koodausta voi aloittaa eri luokka-asteilla

1) Ohjelmointiin ei tarvita välttämätttä laitetta, kokeillaanensin leikkiä:
joku toimii robotttina ja toiset antavat ohjeita, vaikka pienissä ryhissä.

1)Aloitetaan Scratch juniorilla:

SCRATCH_JR KÄYTTÖLIITTYMÄN OHJEET

TEHT 1. AJELE AUTOLLA

TEHT 2. TANSSITAAN KAVERIN KANSSA

TEHT 3. KUKA VOITTAA KILPAJUOKSUN

TEHT4. KISSA PELAA KORIPALLOA

TEHT 5. JA AURINKO LASKEE

TEHT 6. TAPAA JA TERVEHDI

2) DAISY THE DINO, ILOINEN DAISY DINOSAURUS

KUVA KÄYTTÖLIITTYMÄSTÄ:

SUORITA HAASTE ELI CHALLENGE.

3) LIGH-BOT ELI LAMPPU SYTTYY


TUTUSTU KÄYTTÖLIITTYMÄÄN JA TEE PERUSTEHTÄVÄT


4) HOPSCOTCH

HAASTAVAMPI KUIN DAISY DINO. KANNATTAA KOKEILLA MYÖS VALMIITA ESITYKSIÄ, JOITA TOISET OVAT TEHNEET.



VALITSE HAHMO JA LAITA SE LIIKKUMAAN. MYÖS TABLETIN RAVISTASTA ON HAUSKA KOKEILLA.

TEHTÄVÄ:

Tässä vähän mallia käytöstä

HOPSCOTCH-ESIMERKKIANIMAATIO


5) CARGO BOT
IHMEELLINEN TRUKKI, JOLLA VOIT SIIRTÄÄ PALIKOITA. TUTUSTU KÄYTTÖLIITTYMÄÄN.
VALITSE ALUKSI VAIKKA TASO: HELPPO JA TEE TEHTÄVIÄ ENSIMMÄISESTÄ ETEENPÄIN.



Oppilaille Cargo Botin idea selvinnee nopeasti: siirrä palikat nosturilla oikeaan järjestykseen. Käytä sisäkkäisiä ohjelman pätkiä.

6) KODABLE

TÄSSÄ APPSISSA SEURATAAN TIETTYÄ POLKUA OHJELMOIMALLA OIKEIN



7) TYNKER

Tää on viksu kun pääsee ensin jyvälle toiminnasta. Kokeilisin tänään hour-of code versiota, jossa pääsee heti pelaamaan. tynkerissä löytyy maksullisena vaikka kuinka hienoja juttuaj.

TYNKER KOTISIVU

Kuvassa malli Tynker-koodikoulusta.

KOODAUSMATERIAALIA1

KOODAUSMATERIAALIA2 (Portia Smithin blogi, jossa esitellään vielä edellä kuvattuja appseja.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti